vineri, 10 septembrie 2010

Sibiu - fast forward

Cam asa s-ar putea caracteriza prezenta mea la Targul Olarilor de la Sibiu. Am regretat in multe randuri zilele (dactil-numarabile, oricum) in care nu am lucrat, pentru ca mi-as fi dorit sa am mai multe piese. Inca mai sunt uimit (la modul frumos vorbind) de entuziasmul pe care oamenii il au atunci cand vad ce fac. A fost o domnisoara care a cumparat intai 2 piese, apoi a revenit pentru inca doua, din cele ”mari” (o cula si o biserica); i-am atras atentia politicos, si amuzat in acelasi timp, ca da semne de evidenta dependenta... a ras, la fel amuzata, si apoi a plecat prin targ sa se imprumute de 10 lei ca sa poata cumpara ce-si dorea. A fost o alta domnisoara, asiatica de origine, care m-a lasat fara trei piese, una din ele o biserica. A mai fost un grup de doamne care m-a ”lipsit” de ultimele doua biserici si cu care am schimbat date de contact pentru un lot de alte patru biserici. Si au fost zeci de alti oameni care au cumparat sau doar au trecut si au spus un cuvant, doua de admiratie sau felicitare.
Ceea ce s-a petrecut la Sibiu a fost cu atat mai frumos cu cat, spre deosebire de ultimele editii, au fost mult mai multi expozanti (criza economica a scos multi artizani, mai vechi sau mai de ocazie, in targuri pentru a scoate ceva bani in plus), fara a mai vorbi ca piata mica de dincolo de Turn era plina cu tarabe cu tot soiul de marfuri. Corundul, ca de obicei, sufocant (am vazut si cate trei standuri apartinand aceleiasi familii de olari), dar tot din Corund am avut vecina o familie, Ilyes, parca, cu o ceramica de o finete a finisarii si a desenului extraordinara; au fost si cateva standuri de ”fondul plastic” (adica vaze sau bibelouri sau alte articole greu identificabile) cu produse greu asimilabile ”ceramicii” sau ”olaritului” (o poza sugestiva - nu imi apartine - la adresa http://www.sibiul.ro/poze/targul-olarilor-sibiu-2010/15013/)... dar, pana la urma, cine sunt eu sa-i critic pe altii?
Am fost, ca in fiecare an, bucuros de revederea cu organizatorii de la Cindrelul si de la Astra - Dumbrava si am toata admiratia ca si intr-o perioada nenorocita precum cea prin care trecem duc targul acesta mai departe.
Despre ce-a fost in 4-5 septembrie la Sibiu am gasit o filmare pe YouTube, foarte buna (la adresa http://www.youtube.com/watch?v=FnlgRfK35ys&feature=player_embedded), in care apar si mai vechile mele cunostinte nea Ionel Retezeanu din Gorj si Nicolae Diaconu din Codlea. Fata de aceasta, eu n-am sa mai pun decat o singura fotografie facuta de mine, care mi s-a parut mai ”altfel”: o porumbita alba (o ”printesa”, cum ar spune Stefana, fetita mea), alaturi de un porumbel cu penaj inchis la culoare, vizibil interesati de vasele de ceramica expuse in targ.


Toate cele bune!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu