luni, 14 septembrie 2009

Targul Olarilor de la Sibiu


Cred ca pot sa spun ca a fost cea mai de succes - pentru mine - manifestare de acest gen la care am participat pana acum. Sentimentul minunat pe care l-am avut in zecile de dati in care oamenii au admirat - si cumparat, in consecinta acestei admiratii - piesele pe care le-am avut la Sibiu a rasplatit insutit munca de cateva saptamani de dinaintea Targului. Iar ca un final pe masura, in a doua - si ultima - zi a Targului am primit de la dna Ioana Luca (Complexul National Muzeal ”Astra”) Diploma de Excelenta in ceramica figurativa.

Dumnezeu a fost milostiv cu toti expozantii astfel ca, in ciuda codului galben de ploi si vijelii (dublat de un alt cod, la fel de galbui, de avertizare hidro) doar o ploaie scurta a tulburat ziua de sambata, 5 septembrie, duminica, 6 septembrie, fiind o zi minunata, insorita, dar si racoroasa, numai buna de stat sau vizitat prin targ.

Din pacate, softul de pe telefonul cu care am facut cateva fotografii a clacat, astfel ca nu pot face decat descrieri verbale a celor vazute prin targ (editare: am reparat softul!!!... asa ca voi putea posta si cateva fotografii). Ca si note despre ce a fost la Sibiu...

1. Cred ca expozantii din targuri pot candida cu succes real la posturi in armata - detasamentele de camuflaj: la 3 minute dupa aparitia primilor stropi ai ploii de sambata dupa-amiaza, toate standurile, mesele, shatrele (mesele cu paravan), oalele, farfuriile si miile de alte produse erau perfect acoperite si protejate cu sute de metri patrati de nailon... doar cineva care stia ca acolo a fost targul si-ar mai fi dat seama ce era sub acele movile translucid-lucioase care umpleau Piata Mare a Sibiului.

2. O buna parte din expozanti au venit din zona Corundului, ceea ce m-a facut de cateva ori sa ma intreb foarte serios daca o mai fi ramas cineva pe acasa, prin acea comuna harghiteana.

3. Duminica a trecut si ministrul turismului, dna Elena Udrea prin Targ. Din pacate nu a ajuns si la standul meu, in ciuda planurilor oarecum meschine pe care mi le facusem de a-i folosi, fara rusine, imaginea printr-o fotografiere a blondei ministrese langa standul meu. As fi vrut, de asemenea, sa-i raportez ca, spre deosebire de programul Guvernului, in ceea ce ma priveste programul ”prima casa” a fost un real succes.

4. Un mesaj dragut pe tricoul unui domn in varsta vazut prin targ (l-am prins si intr-o fotografie, dar softul...): ”You look like I need a drink”.
5. Nu stiu ce s-ar face mestesugarii prezenti la targurile din Romania fara... importul de banane. Invariabil, indiferent de tipul de obiecte comercializate, acestea erau depozitate, transportate, ferite (de ploaie) si stranse la sfarsitul zilei in... cutii goale de banane.

La finalul Targului, dna Luca a reiterat propunerea mai veche de a reproduce casele din muzeul din Dumbrava Sibiului. Am convenit ca ne mai auzim/vedem pe la sfarsitul toamnei, dupa targul ocazionat de Zilele Craiovei din octombrie (la care voi participa, de asemenea). Mi-ar placea sa am de lucru pentru intreaga iarna... Chiar mi-ar placea.

Le multumesc tuturor care au cumparat (sau doar admirat) casutele si bisericile mele - romani, germani, polonezi, americani, italieni. Le multumesc pentru marea bucurie pe care mi-au facut-o.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu