miercuri, 17 august 2011

Frumosul neintentionat


Intr-o vreme, cand lucram, lasam televizorul sa mearga pe unul din posturile TV de stiri: era destul de comod, nu-mi solicita privirea, doar auzul captand - indiferent la ce lucrau mainile mele - informatiile debitate incontinent. Si am constatat ca o astfel de ”expunere” mediatica ma indemna, treptat-treptat, catre depresie: la fiecare buletin de stiri la ora exacta aparea un ”news alert” despre nu stiu ce nenorocire intamplata pe te miri unde... aproape in fiecare zi dadea buzna peste mine cate un ”breaking news” cu grozavii care mai de care mai infioratoare... si toate astea pe un fundal constant de stiri preponderent negative (cele pozitive referindu-se, indeobste, la nuntile nerusinat-pantagruelice ale tiganilor sau la ce marca noua de masina si-a luat vedeta X - eu incercand, de multe ori fara succes, sa-mi dau seama prin ce talent a devenit vedeta respectiva/ul X). Era normal sa devin depresiv. Am mai constatat - surfand netul in mai multe dati - ca se practica (la modul amatoristic, dar si profesionist) o adevarata vanatoare (si prezentare, expunere) de aspecte negative, ilustrate cu imagini sau filmulete cat mai expresive (genul de materiale la care crainicii televiziunilor spun pe un ton grav - si eu am senzatia clara ca le lasa gura apa - ”va avertizam ca urmeaza imagini socante”).
Asa ca m-am hotarat, in contrapondere, sa ”vanez” si eu (si sa arat) frumosul, dar nu pe cel institutionalizat, oficial... ci pe cel facut in urma actiunii a nu se stie carui imbold interior de omul obisnuit, simplu. Si incep prin a posta o fotografie a unei gramezi - impresionanta prin bogatie - de castraveti, decorata frumos de vanzatoarea din Piata Centrala a Ramnicului cu cu florile galbene ale acestei legume. Mie mi-a placut, poate va place si altora. Iar pe masura ca mai gasesc astfel de ”intamplari” frumoase si neintentionate, le voi posta aici.
Pana una-alta, lucrez intens - cu consecinte din ce in ce mai dureroase asupra coloanei vertebrale, dar asta e! - la piesele pentru Targul Olarilor din 3 - 4 septembrie de la Sibiu (ieri am primit invitatia si azi am confirmat participarea).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu