vineri, 10 iunie 2011

Cocosul de Hurez a cantat mai slab anul acesta

Am intarziat sa scriu ceva despre Cocosul de Hurez de anul acesta pentru ca am asteptat sa mai treaca gustul amarui ramas dupa incheierea manifestarii. Bine, gustul nu s-a dus pe deplin, dar m-am mai obisnuit eu cu el. De unde a venit? Cred ca din doua motive principale: primul ar fi aceea ca, oricat am incercat (sincer, nu chiar atat de mult, si asta din dorinta de a nu deveni agasant) sa le explic organizatorilor ca eu fac CERAMICA (chiar daca figurativa, chiar daca mai inovatoare din punctul de vedere al formei de exprimare) - adica prelucrarea exclusiv manuala a lutului si arderea lui in cuptor traditional de olarit, nu am reusit. Drept urmare nu am avut loc pe aleea principala, a ceramistilor, ci am fost pozitionat alaturi de alte mestesuguri traditionale, pe o latura a campingului Stejari, locul de desfasurare al targului. Am fost de cateva ori pe aleea principala, sa vad si eu cum mai arata ceramica traditionala: nimic mai adevarat ca acolo isi meritau cu prisosinta locul ceramistii de renume, de traditie, nu numai din Horezu, ci si din tara; in acelasi timp, printre ei, am vazut si alti mestesugari care prelucrasera lutul in forme netraditionale si care expuneau lucrari fara legatura cu "ceramica traditionala". Am vrut sa fac cateva fotografii care sa intareasca d.p.d.v. vizual ce vreau sa spun, dar apoi am renuntat, cu un fel de lehamite.

Al doilea motiv de dezamagire a fost dat de afluxul mic de vizitatori, incomparabil cu celelalte editii precedente. Fapt, evident, concretizat in vanzarile sub asteptari - stare generalizata la mai toti mestesugarii din targ. Chiar si "reperele" - cum le zic eu (adica standurile cu dulciuri traditionale - alvita, ciubuc, turta dulce etc. si cele de bijuterii/argintarie ale tiganilor argintari) - care, de regula, vand in continuu, au mers slab. Nu incerc sa aflu motive, sa le presupun... constat doar o realitate.

Observatiile - si ele, mai putine: 1. multi politicieni locali (senatori, deputati) la deschidere (cat au fost si camerele de luat vederi ale televiziunilor locale, regionale si nationale) - probabil nici la sedintele comune ale camerelor nu se intalnesc atat de multi la un loc, in acelasi moment. Ca pe nici unul din cei care se inghesuiau pe podiumul de ceremonie nu l-am vazut pe aleea noastra, nu mai e de mult timp o mirare.
2. Remarcam ce inseamna sa porti tricouri cu inscrisuri despre care nu ai habar. Un domn, tanar de altfel, imbracat sport, a trecut de cateva ori prin fata cortului in care eram... purta un tricou care facea reclama la serviciul de dating prin teletext al unui post de televiziune german, cu anuntul "Bauer sucht frau". Sunt inca un incepator in invatatul germanei, dar tot mi-am dat seama ca asta, in romana, inseamna "Taran, caut femeie/sotie".

Am reinceput lucrul: incerc sa ajung la unul sau mai multe targuri in perioada urmatoare... dar pentru asta trebuie sa am cu ce (vorba celor de la Timpuri Noi!).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu