vineri, 14 august 2009

Festivalul ”Medias - Cetate Medievala” + Targul mesterilor Populari din Ramnicu Valcea

Mi-am propus de mai mult timp sa scriu cateva randuri despre festivalul de la Medias, de la jumatatea lunii iulie, dar nu am gasit timpul necesar decat acum. Asa ca:

Manifestare decenta, de bun-simt, singura ”ciudatenie” fiind ca a fost organizata in zilele de vineri si sambata, si nu intr-o sambata si o duminica, asa cum este uzual. Merita laude doamnele si domnisoarele din cadrul Directiei Municipale pentru Cultura si Tineret a Primariei Medias - organizatoarea tuturor manifestarilor care au inclus si un targ de mesteri populari - pentru prezenta cvasipermanenta la locul desfasurarii manifestarilor. Ardealul ramane Ardeal, chiar si la nivelul unui oras mai mic precum Medias: politete, amabilitate si nu in ultimul rand interes pentru arta populara. Cazare rezonabila la caminul unui grup scolar specializat in - ce altceva? - exploatarea gazelor naturale. In a doua zi a manifestarii am primit de la organizatori cate un cozonac si o sticla de apa minerala - gest frumos, cu atat mai mult cu cat chiar sus-pomenitele doamne si domnisoare au umblat cu cosurile printre expozanti si au impartit produsele. In rest, spectacole medievale, un Duzu Bertzi in forma si un Vasile Seicaru parca in cautarea unui loc al sau, muzica si dansuri irlandeze (superbe!) si un soare torid in fiecare din cele doua zile ale targului. Fiind insotit, mi-am permis scurte plimbari prin oras si am vizitat si biserica evanghelica Sfanta Margareta, cu al sau turn inclinat. Mi-ar placea sa mai revin aici, fie la targuri, fie ca simplu vizitator.

O saptamana mai tarziu, am expus si la Ramnicu Valcea, la cea de 12 editie a Targului mestesugarilor ce se organizeaza cu ocazia manifestarilor dedicate Zilei Imnului National. Aleile din Parcul Zavoi - locul traditional de desfasurare al targului - au gazduit peste 80 de mesteri populari din intreaga tara, fapt remarcabil cu atat mai mult cu cat, tot in zilele de 25 si 26 iulie s-a desfasurat targul similar de la Sighisoara, cu ocazia zilelor cetatii.

Acum ma pregatesc - intens! - pentru marele targ al olarilor de la Sibiu, din 5 - 6 septembrie, dupa care imi voi permite un mic concediu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu